QS World University Rankings® by Subject: NABA è la migliore Accademia di Belle Arti italiana ed è presente nella top 100 delle migliori università del mondo per il settore Art&Design
I Corsi
CHE LIVELLO VUOI OTTENERE?
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE LIVELLO VUOI OTTENERE?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO

Intermediate level

This course aims to introduce participants to the topic of branding, focusing especially within the context of local brands and landmarks, such as regions and cities. Empowered by their communication approach, a must for every entity is to work on the definition of their image and perception, both from a commercial and from an institutional point of view. The target of GRAPHIC DESIGN AND COMMUNICATION Field territorial branding is to build brand experiences for tourism or institutions, in order to increase the capacity to reach new audience, through a process of brand design and experience design: research, analysis of values, and defining a strategy. Relying on case-studies for inspiration, students will engage in workshops to learn how to emphasize features and how to build communication strategies suitable in many business contexts. This course is intended for students with some background in that specific subject area and to students attending or having completed one or two years of their university studies in Art and Design who are keen on building upon this through hands-on training experience.
Urban brand design

Area: Graphic Design and Communication 

Crediti: 3 ECTS 

Session 2 13th - July 23rd 

Lingue: English

Campus: Rome

Tuition fees: 
€ 1.795 for a 2-week session
€ 2.995 for a 4-week session
€ 4.195 for a 6-week session