QS World University Rankings® by Subject: per il secondo anno consecutivo NABA è la migliore Accademia di Belle Arti italiana e nella top 100 delle migliori università del mondo per il settore Art & Design
I Corsi
CHE LIVELLO VUOI OTTENERE?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO
CHE AREA TI INTERESSA?
SCOPRI IL TUO FUTURO

Introductory level

What is a brand? It is a promise with a name and a value. The identity of a brand is communicated involving all the senses of the recipient: visual, olfactory, tactile, architectural and acoustic. Within the set of human senses, the course of Sound Branding aims at focusing on the value of sound in building a brand identity. The course combines critical-cultural knowledge, creative research and technical and technological practice with the analysis and design of the Sound Brand.

Obiettivi
  • acquire knowledge necessary for the production of sound branding project
  • introduce students to the sound dimension of the sound brand in all its practical features
  • apply the theoretical and technical knowledge in the different operational contexts of sound brand.

Area: Media Design and New Technologies 

Crediti: 3 ECTS 

Sessione 2: 12 Luglio - 22 Luglio

Durata: 2 settimane 

Lingue: Inglese

Campus: Milano

Tuition fees: 
€ 1.795 for a 2-week session
€ 2.995 for a 4-week session
€ 4.195 for a 6-week session 

Early Bird Reductions: -20%
Apply by February 14th, 2022